Vacatures

Tel: 076-7002462
info@hellomarketing.nl
  • Home
  • Dienstverlening
    • Online Marketing
      • Contentmarketing
      • Social Media Marketing
      • Zoekmachine optimalisatie – (SEO)
      • Zoekmachine Adverteren – (SEA)
      • Bedrijfsvideo
    • Webdevelopment
      • E-commerce
      • Ontwikkeling webshops
  • Projecten
  • Over ons
  • Contact
  • Home
  • Dienstverlening
    • Online Marketing
      • Contentmarketing
      • Social Media Marketing
      • Zoekmachine optimalisatie – (SEO)
      • Zoekmachine Adverteren – (SEA)
      • Bedrijfsvideo
    • Webdevelopment
      • E-commerce
      • Ontwikkeling webshops
  • Projecten
  • Over ons
  • Contact

Vacatures

Zoekmachine optimalisatie specialist

Een zoekmachine optimalisatie specialist is in het hedendaagse tijdperk erg belangrijk. Wanneer een persoon een product wil aanschaffen of een dienst af wil nemen wordt er vaak eerst online gekeken naar de mogelijkheden. Of het nu via Google, Bing, Youtube of Pinterest is, gevonden worden is enorm belangrijk. Om de online vindbaarheid te vergroten moeten we eigenlijk teruggaan naar de basis van Online marketing. Wie is je doelgroep, welke zoekwoorden zijn interessant en wat wil de bezoeker weten om een aankoop te voltooien of contact op te nemen. Deze vragen dienen voordat je gaat beginnen beantwoord te worden zodat je weet waar je moet beginnen.

Wat doet een zoekmachine optimalisatie specialist

De werkzaamheden van een zoekmachine optimalisatie specialist kun je onderverdelen in On-page optimalisatie, Off-page optimalisatie via linkbuilden of Inbound Marketing. Een specialist beheerst vaak alle onderdelen van zoekmachine optimalisatie en kan je hierbij helpen. Er wordt vooraf bekeken waar de kansen liggen en een goed een plan gemaakt om het optimale resultaat te behalen. Nadat het plan is opgesteld zien we hoevaak er op een bepaald zoekwoord is gezocht, wat er aan landingspagina’s geschreven moet worden en hoe de huidige status van het linkbuildprofiel is.

On-page 

Met On-page optimalisatie worden de werkzaamheden bedoelt die op de website nodig zijn om een goed resultaat te behalen. Het aanmaken van landingspagina’s is daar een onderdeel van. Nadat de landingspagina’s zijn aangemaakt worden deze voor SEO geoptimaliseerd. Ook worden er afbeeldingen en andere waardevolle content toegevoegd om de look en feel maar ook de relevantie te bevorderen. Een ander aspect van deze vorm van optimalisatie is de interne linkstructuur. Deze kan door een goede strategie erg bepalend zijn in de voortgang van de vindbaarheid en de customer journey. Wanneer een klant een site met een goede structuur ziet zal deze sneller vinden wat hij/zij zoekt en dus sneller contact opnemen.

Off-page

Wanneer zoekmachine optimalisatie specialist het woord off-page laat vallen wordt vaak linkbuilden bedoelt. Door het plaatsen of laten plaatsen van organische links komt de spider vaker langs en krijgt je website een enorme boost in de authoriteit van de zoekmachines. Wanneer de zoekmachine jouw website hoger waardeert zul je sneller groeien in de zoekresultaten en beter beoordeelt worden.

Inbound Marketing 

Inbound Marketing is oorspronkelijk bedacht door Hubspot. Een Marketing software bedrijf dat het belang van organische traffic pertinent onderschrijft. Van goede content schrijven volgens een contentstrategie die de doelgroep bereikt tot aan het automatiseren van je marketingdoelen. Automatische mails, contactformulieren, Chatbots, CRM en salesfunnels. Het implementeren van de verschillende facetten van Inbound Marketing vraagt maatwerk en is per project te benaderen.

Wat zijn de kosten van een zoekmachine optimalisatie specialist?

De kosten van een zoekmachine optimalisatie specialist varieren van €50,- per uur tot aan €100,- per uur. De kwaliteit is altijd een factor die meespeelt in het toneel van Online Marketing. Hoe sneller de specialist alles doorvoert, hoe minder het kost. Staar je dus niet blind op de kosten per uur aangezien dit niet altijd iets zegt. Voor 10 zoekwoorden die je in de top 10 van Google wilt hebben ben je gemiddeld ongeveer tussen de €499,- en de €999,- kwijt. Ook hierin geldt vaak hetzelfde als het uurtarief, hoe hoger de kwaliteit hoe hoger de kosten. Vraag vooraf goed wat hierin is inbegrepen. Wanneer ze enkel linkbuilden is het goedkoper dan dat ze content schrijven, de pagina’s SEO optimaliseren en de interne linkstructuur verbeteren. Aangezien Online Marketing en met name SEO erg abstract is, kan het lastig zijn de specialist te vertrouwen aangezien je niet ziet hoeveel tijd hij/zij er mee kwijt is. Je zult het proces moet afwachten en afrekenen op de resultaten. Blijven de resultaten achter zonder goede reden, dan is het goed om advies in te winnen bij een externe partij. Zij zien direct wat er aan de hand is. Ook is het niet verstandig lange termijn contracten af te sluiten. Teken enkel voor 6 maanden aanegzien dit de periode is om resultaat te zien.

De gratis tools die je kunt gebruiken om de resultaten te meten

Er zijn verschillende gratis tools die je kunt gebruiken om de voortgang te meten en om zelf de regie in eigen hand te hebben. Ze kunnen rapportages manipuleren maar wanneer jezelf de voortgang bekijkt zul je zien wat er daadwerkelijk is bereikt.

Google Search console

Wanneer je Google search console installeert kun je bij performance de resultaten bijhouden. Selecteer de impressions en zet de voortgang op 12 maanden zodat je exact kunt zien wat er gebeurt. Zodra de lijn van impressions stijgt en je duidelijk een positief verschil ziet, dan kan je er vanuit gaan dat de clicks snel zullen komen. Bekijk tevens de voortgang van de afgesproken zoektermen en zie bij posities de huidige positie t.o.v. de startdatum.

Search console afbeelding voor zoekmachine optimalisatie specialist

Google Analytics

Met Google Analytics is het mogelijk de bezoekers te meten en de bron waar de bezoekers vandaan komen. Het is een belangrijke tool om de voortgang te meten en te zien hoeveel meer bezoekers je daadwerkelijk hebt gehad. Het is belangrijk te weten dat je enkel kunt meten wanneer er meer bezoekers op je site zijn gekomen. In de eerste 3 maanden is het niet aannemelijk dat er direct meer clicks worden gegenereerd. Volgens de feiten is het zo dat de CTR (click through rate) tussen de 1% en de 2% is. Je hebt dus aanzienlijk meer impressies nodig om clicks te genereren. Zorg voor een goede balans in het meten met deze twee gratis tools van Google.

Contactgegevens


Bredaseweg 108A

4902 NS  Oosterhout
E-mail: info [at] hellomarketing.nl
Tel: 076 – 7002462

Dienstverlening Web

Webdevelopment
E-commerce
Ontwikkeling webshops
Ontwikkeling websites
Webshop bouwer
Website laten maken
Website bouwer 

Dienstverlening Marketing

Bedrijfsvideo
Blog

Contentmarketing
Social Media Marketing
Hoger in Google
Internet marketing bureau
Online Marketing
Seo specialist

Seo bedrijf
SEO Bureau
SEO uitbesteden
SEO tekst schrijven
Social Media bedrijf
Zoekmachine optimalisatie specialist
Zoekmachine optimalisatie – (SEO)
Zoekmachine Adverteren – (SEA)

Let's get social

Facebook Instagram Linkedin Youtube

Algemene voorwaarden