Tel: 076-7002462
info@hellomarketing.nl
  • Home
  • Dienstverlening
    • Online Marketing
      • Contentmarketing
      • Social Media Marketing
      • Zoekmachine optimalisatie – (SEO)
      • Zoekmachine Adverteren – (SEA)
      • Bedrijfsvideo
    • Webdevelopment
      • E-commerce
      • Ontwikkeling webshops
  • Projecten
  • Over ons
  • Contact
  • Home
  • Dienstverlening
    • Online Marketing
      • Contentmarketing
      • Social Media Marketing
      • Zoekmachine optimalisatie – (SEO)
      • Zoekmachine Adverteren – (SEA)
      • Bedrijfsvideo
    • Webdevelopment
      • E-commerce
      • Ontwikkeling webshops
  • Projecten
  • Over ons
  • Contact
Terug naar vorige pagina
Home

SEO uitbesteden

SEO uitbesteden

Veel bedrijven gaan online en om onderscheid te maken tussen de concurrentie is het belangrijk tussenuit te springen. Vindbaar zijn is hierbij het sleutelwoord waarbij het vaak tijdrovend is om zelf je SEO te doen.
Om de vindbaarheid optimaal te houden en een goede organische positie te verwerven is SEO uitbesteden een goede keus. Om te begrijpen waarom het beter is om het uit te besteden is het goed om te weten wat SEO inhoud.

SEO is de Engelse afkorting voor Search engine optimization ofwel in het Nederlands: zoekmachine optimalisatie. Met zoekmachine optimalisatie wordt zoals het woord al zegt, het optimaliseren van je website of webshop in de zoekmachines bedoeld. Om meer duiding te geven aan SEO kunnen we dit onderscheiden in twee segmenten, namelijk: On-page en Off-page optimalisatie.

On page

On page betekent het optimaliseren van de website/webshop zelf. Er wordt gekeken naar wel 200 factoren die geoptimaliseerd kunnen worden. Zo dienen de juiste landingspagina’s met hoge relevantie geschreven te worden, de juiste heading H1, H2, H3 enz te worden toegepast en dient een pagina volgens de adviezen van Google’s starters guide opgebouwd te worden. Ook is het tegenwoordig belangrijk te maken van Rich nippets en structured data door schema.org. Al deze adviezen kunnen met geavanceerde software stapsgewijs opgevolgd worden. Wanner je site On page is geoptimaliseerd kunnen de rankings op een positieve manier worden beïnvloed.

ONPAGE content optimalisatie SEO

Off page

Off page betekent het optimaliseren van externe factoren buiten je website om. jaren terug heeft Google oprichter Larry Page een formule opgericht om te bepalen welke website er op welke plaats komt te staan. Een belangrijke factor hiervan was destijds het aantal links naar de website toe die door andere mensen zijn geplaatst. het plaatsen van links wordt linkbuilden genoemd. In het huidige tijdperk werkt dit niet meer zoals vroeger en zijn er veel meer factoren die kijken naar een goed linkbuildprofiel. Zo is het belangrijk dat links organisch worden geplaatst. dit kan door een persoon of bedrijf die ene goede ervaring met jouw product of dienstverling heeft of bedrijf dat een onbetaalde blogartikel over jouw bedroijf plaatst.

SEO uitbesteden - linkbuildprofiel

Voordelen van SEO uitbesteden

Nu we weten wat SEO inhoudt en wat er moet gebeuren om een optimalisatieslag te slaan is het desondanks een tijdrovende klus zonder garantie op een blijvend resultaat.

De voordelen van SEO uitbesteden zijn dan ook zeker aanwezig en belangrijk te noemen.

  1. Een SEO bedrijf neemt het hele traject uit handen wat je enorm veel tijd en geld bespaart
  2. Het uitbesteden door een bedrijf die weet wat ze doen en ervaring heeft met alle factoren die meespelen
  3. De kans op een goed resultaat wordt aanzienlijk vergroot
  4. Ze begrijpen de statistieken en kunnen hier op inspelen waar nodig
  5. Wekelijks worden er nieuwe kansen besproken en ingespeeld op de laatste ontwikkelingen.

De kosten van SEO uitbesteden

De kosten van SEO uitbesteden variëren per bedrijf en per pakket.  Zo hebben de meeste SEO bedrijven een pakket per maand waarbij ze een aantal uur afspreken om voor jouw bedrijf te werken. Dit uurtarief varieert van €30,- tot aan €120,- per uur. Net als met een auto is de kwaliteit bepalend. Zo kunnen ze 10 uur voor je werken zonder dat er resultaat wordt geboekt. Het is daarom van wezenlijk belang dat je weet wat ze gaan doen en hoe ze het gaan doen.

Andere bedrijven zoals Hello Marketing daar een van is, werken met pakketten per maand zonder aan te geven hoeveel uur ze er mee bezig zijn. Deze manier is resultaatgericht en het aantal uur doet er niet toe zolang het resultaat wordt behaald. Zeg nu zelf. Wat heb je liever: een goed resultaat zonder te weten hoeveel uur ze er mee bezig zijn of een matig tot slecht resultaat met het aantal uren in beeld.

Deze pakketten variëren van €490,- tot €1250,- per maand. Het verschil zit ‘m in de intensiteit, de concurrentie op bepaalde zoekwoorden en het aantal landingspagina’s dat geschreven moet worden.

De werkzaamheden van een SEO bedrijf

Zoekwoordanalyse
Een zoekwoordanalyse is de basis van alle SEO werkzaamheden. Met een zoekwoordanalyse bekijken we vooraf welke zoekwoorden relevant zijn, hoevaak er op een bepaald woord gezocht wordt, hoe hoog de concurrentie is op dat specifieke zoekwoord en waar de kansen liggen. We leven ons in in de buyer persona, dit is de klant die mogelijk een aankoop of aanvraag doet. Wat zijn de kenmerken en interesses van deze persoon en waar zoekt men op.

Een zoekwoordanalyse is een onderzoek naar de zoekwoorden waarop je bedrijf gevonden kan worden. Waar zoekt de doelgroep op en wat zijn de resultaten van deze zoekwoorden? Uit deze analyse komen longtail en shortail zoekwoorden die als basis dienen voor de landingspagina’s.

SEO Zoekwoordanalyse

Shorttailkeywords
Met shorttail keywords worden korte en bondige woorden bedoelt. Het zijn vaak enkele woorden die men intypt om een resultaat te krijgen met een hoog zoekvolume. Vaak hebben deze personen nog geen richting waar ze exact naar zoeken en proberen ze met Shorttail keywords te achterhalen wat het precies inhoudt, wat de mogelijkheden zijn en waar de product of dienst te koop is.

shorttail keyword
long tail keyword SEO analyse

Longtailkeywords

met longtail keywords worden langere specifieke zinnen bedoelt. De mensen die dit intypen weten al wat het inhoudt en zoeken een specifiek product, antwoord op een vraag of een bepaalde prijs. Deze zinnen hebben een hogere conversieratio omdat er minder op wordt gezocht, maar een specifieker doel dient. Met een goede zoekwoordanalyse en wekelijks de zoektermen in de gaten houden, kun je leren waar de buyer persona op zoekt.

ONPAGE content optimalisatie SEO

On-page optimalisatie
Om de zoekwoorden te stimuleren en de klant te voorzien van een zo goed als mogelijk resultaat is het belangrijk de pagina’s zodanig te optimaliseren dat de klant direct vind wat hij zoekt en dat Google de pagina waardeert op waarde. Dit betekent dat de landingspagina op meer dan 200 factoren wordt geoptimaliseerd. Van title tags, H1 tags, meta tags, structured data schema.org, meta description tot aan ALT teksten van de afbeeldingen.

Vernieuwen en verbeteren van de landingspagina’s

De uitkomst uit de zoekwoordanalyse dient als basis voor de landingspagina’s. We schrijven nieuwe landingspagina’s welke de zoekvraag van de klant beantwoord. Nadat de landingspagina’s zijn aangemaakt worden deze voor SEO geoptimaliseerd. We voegen de juiste SEO technische aspecten toe. Ook worden er afbeeldingen en andere waardevolle content toegevoegd om de look en feel maar ook de relevantie te bevorderen. We zorgen ervoor dat er interne links staan, zodat potentiële klanten en Google zo lang mogelijk op je website blijft en de informatie vindt die hij zoekt.

Aanmaken landingspagina’s
Om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn en de relevantie te vergroten zullen er diverse landingspagina’s aangemaakt moeten worden. Op de landingspagina’s wordt de zoekvraag behandeld en antwoord gegeven op de vraag die de klant in Google heeft gesteld.

Aanmken van landingspagina door een SEO bedrijf
Linkbuildstatistieken van een SEO bedrijf

Linkbuilding
Met linkbuilden worden de organische zoekresultaten op een positieve manier beïnvloed, krijgt de website en landingspagina een hoge authoriteit. We laten andere kwalitatieve websites een blog over jouw bedrijf schrijven, mensen aansporen om een positieve mention op hun eigen site of blog te plaatsen en door kwaliteit te leveren organische links te genereren. Dit zorgt voor een positief effect op de posities en een goede naam binnen de zoekmachines.

ONPAGE content optimalisatie SEO

Website optimalisatie

Naast het schrijven van nieuwe landingspagina’s is het ook belangrijk de huidige webpagina’s door te lichten. Voldoen deze pagina’s aan de juiste SEO-richtlijnen en bevat het de juiste zoekwoorden. We passen dit dan voor je aan. Uiteraard kunnen we ook een nieuwe website maken, deze voldoet dan vanaf het ontwerp aan de SEO-richtlijnen.

Google vindt het heel belangrijk dat je website mobile responsive is. Uit onderzoek van Google blijkt dan 80% van de zoekopdrachten op een mobiel apparaat plaatsvinden zoals smartphones en tablets. Een responsive design is dus heel belangrijk. Hiermee past je website zich automatisch aan naar de beste weergave voor het scherm waarmee de bezoeker je site bezoekt. We zorgen er dus voor dat je website ook geschikt is voor mobiel gebruik.

Contentmarketing is een manier om potentiële klanten te bereiken. Klanten zijn op zoek naar waardevolle content die de zoekvraag beantwoord. Dit kan in de vorm van Blogs, artikelen en video’s. Je kiest een vorm van content wat bij je merk en bij je doelgroep past. Ook voor zoekmachines (zoekmachine optimalisatie) zijn teksten van groot belang voor een goede score. Met je content laat je aan de zoekmachine zien dat je een expert bent in je vakgebied. En een echte expert laat vaak van zich horen. Probeer dus wekelijks nieuwe content online te plaatsen. Daarmee laat je zien een echte expert te zijn. Daarnaast is het goed voor je brand awareness. Wat vervolgens weer bijdraagt om met je bedrijf hoger in Google te komen.

Boost your sales!

Vraag hier een SEO scan aan!

Waar je op moet letten als je SEO uitbesteed

Het uitbesteden van SEO vergt ook oplettendheid. Hoe filter je welk SEO bedrijf goed is en het beste met je bedrijf voor heeft? Door deze tips toe te passen kun je een goede schifting maken tussen hoge en lage kwaliteit SEO bureaus.

Zoekwoordanalyse
Het startpunt voordat het traject start, begint altijd met een zoekwoord en concurrentieanalyse. Welk zoekwoord is relevant, waar liggen de kansen en welk zoekwoord is een long tail en short tail keyword. Mocht je dit niet ontvangen dan kun je dit opvragen.

SEO software
Een ander belangrijk punt is de software die ze gebruiken. Een professioneel bedrijf gebruikt geavanceerde en betaalde software zoals Moz, Ahrefs of powersuite. Wanneer ze gratis software gebruiken is dit vaak een slecht teken.

Duur van de overeenkomst

Om tot een goed resultaat te komen dient er vaak een termijn van minimaal 6 maanden te gelden. korter dan dat heeft weinig zin aangezien er een aanloop periode nodig is om resultaat te boeken. Contracten langer dan 6 maanden zijn risicovol. Aangezien het kan zijn dat het resulaat tegenvalt dien je op te kunnen zeggen en te switchen. ga dus geen contracten aan langer dan 6 maanden.

Linklijst

Vraag een overzicht van de links die extern zijn geplaatst. Wanneer er alleen maar linkfarms instaan zoals startkey.nl, starkabel.nl etc weet je dat ze de posities proberen te beinvloeden door snelle links te plaatsen. Een goede site is een blogsite of een site die echt wordt beheerd door iemand.

Afspraak

Vul onderstaand formulier in voor een vrijblijvende offerte, een afspraak of advies. Of bel gerust om meer te weten te komen over onze dienstverlening.

Adresgegevens

Hello Marketing

Bredaseweg 108a
4902 NS  Oosterhout
(+31) 076 – 7002462
info@hellomarketing.nl
www.hellomarketing.nl

Contactformulier

    We staan voor je klaar!

    Onze specialisten staan altijd voor je klaar. Zelfs in het weekend!
    Wil je meer weten over de mogelijkheden en wat we voor jou kunnen betekenen?
    Neem dan contact met ons op!

    Hello Marketing - Angela
    Neem contact op.

    Contactgegevens


    Bredaseweg 108A

    4902 NS  Oosterhout
    E-mail: info [at] hellomarketing.nl
    Tel: 076 – 7002462

    Dienstverlening Web

    Webdevelopment
    E-commerce
    Ontwikkeling webshops
    Ontwikkeling websites
    Webshop bouwer
    Website laten maken
    Website bouwer 

    Dienstverlening Marketing

    Bedrijfsvideo
    Blog

    Contentmarketing
    Social Media Marketing
    Hoger in Google
    Internet marketing bureau
    Online Marketing
    Seo specialist

    Seo bedrijf
    SEO Bureau
    SEO uitbesteden
    Zoekmachine optimalisatie specialist
    Zoekmachine optimalisatie – (SEO)
    Zoekmachine Adverteren – (SEA)

    Let's get social

    Facebook Instagram Linkedin Youtube

    Algemene voorwaarden