Is Lokale Online Marketing wat voor jouw bedrijf?
Heb jij een bedrijf wat er belang bij heeft dat mensen in jouw regio van jouw bestaan af weten? Dan is het zeker verstandig om te bekijken of ‘lokale online marketing’ geschikt is voor jouw bedrijf. Hieronder staat het verschil uitgelegd tussen lokale marketing en lokale online marketing. Het verschilt maar één woord, maar in werkelijkheid is het een wereld van verschil.
Wat houdt ‘lokale marketing’ in?
Bij lokale marketing richt je jouw marketingactiviteiten op een lokaal publiek. Deze vorm van marketing wordt steeds vaker gebruikt, omdat je op deze manier je marketingactiviteiten persoonlijke kunt maken. Lokale marketing is vooral interessant voor bedrijven die afhankelijk zijn van mensen uit de regio.
Lokale marketing kennen we voornamelijk van de reclamefolders die specifiek per gebied verspreid worden. Zo krijgen de mensen kennis van aanbiedingen en bedrijven in de buurt. Online marketing wordt door steeds meer bedrijven ingezet, terwijl lokale online marketing vaak achterblijft. Hier liggen voor ondernemers veel kansen doordat ze de juiste groep mensen kunnen bereiken in hun regio.
Wat is ‘lokale online marketing’?
Doordat er steeds meer aankopen online worden gedaan wordt er ook vaker gekozen voor online marketing. Lokale online marketing komt in verschillende varianten voor, zo kun je er voor kiezen om te adverteren in een zoekmachine (SEA) of via social media platformen zoals Facebook en Instagram.
Advertenties kun je laten zien aan mensen in een bepaalde woonplaats of in een straal van een aantal kilometers rondom jouw onderneming. Zo kan je op een efficiënte manier jouw klanten bereiken en wordt je budget voor adverteren op een gerichtere manier besteed. Iedere advertentie geeft data af en de data die je verkrijgt kan je jouw advertentie optimaliseren waardoor deze uiteindelijk weer relevanter wordt voor potentiële klanten.
Voordelen
Lokale online marketing heeft verschillende voordelen. De kosten zijn een stuk lager, maar ook gaat het om het resultaat wat er bereikt wordt. Wanneer een bedrijf in de top tien bij Google te vinden is dan is dit zichtbaar voor een groep mensen die op zoek is naar een bedrijf, bepaalde dienst of product. Vaak is het voor mensen belangrijk wanneer ze een dienst willen laten uitvoeren bijvoorbeeld binnenshuis dat dit wordt gedaan door een vakman die in de buurt gevestigd is. Voor deze groep is het belangrijk om zich te focussen op deze groep mensen en lokaal te adverteren online.
Mocht je meer willen weten over ‘lokale online marketing’ neem dan contact met ons op.