Inbound Marketing
Inbound Marketing ofwel marketing over het inkomend verkeer gaat over het creëren van waardevolle ervaringen die een positieve impact hebben op de bezoekers van de website en uw bedrijf. Hoe doe je dat? U trekt prospects en klanten naar uw website en blogt door relevante en nuttige inhoud. Zodra ze zijn binnengekomen via diverse zoektermen op de juiste landingspagina, neem je contact met ze op via conversatietools zoals e-mail en chat en creëer je blijvende waarde. We hebben software die de customer journey meet, analyseert, opvolgt en converteert.
En ten slotte verras je ze door te blijven optreden als een empathische adviseur en expert in jouw vakgebied.
In tegenstelling tot uitgaande marketing via bijvoorbeeld AdWords, online advertenties of reclames kan je met inbound marketing de doelgroep bereiken die naar U op zoek is. Niet andersom.
U hoeft niet te vechten voor de aandacht van uw potentiële klanten. Door inhoud te creëren die is ontworpen om de problemen en behoeften van uw ideale klanten aan te pakken, trekt u gekwalificeerde prospects aan en bouwt u vertrouwen en geloofwaardigheid op voor uw bedrijf.
Inbound Marketing, de succesformule
Inbound marketing is gebaseerd op het principe: wordt gevonden door potentiële klanten vanuit de doelgroep, zonder deze te storen met traditionele marketinginstrumenten, als advertenties, direct mailing, cold calling en cold canvassing.
Een inbound marketingstrategie kan bestaan uit de volgende stappen:
- het creëren van relevante content voor de beoogde groep
- het optimaliseren van de vindbaarheid van deze content
- het online promoten van deze content, bijvoorbeeld met socialemediamarketing, bloggen en pay-per-clickcampagnes
- het converteren van websitebezoekers naar klant met behulp van geautomatiseerde e-mailcampagnes
het doorlopend meten en analyseren van het gehele proces
Hoe Inbound Marketing jouw bedrijf verder kan helpen
Door te achterhalen wie jouw ideale klant is en de buyer persona goed in kaart te brengen kunnen we door het schrijven van goede en kwalitatieve content meer bezoekers aantrekken zonder ze af te leiden en enkel te informeren met antwoorden op hun vragen. In de tekst komt naar voren dat jullie de partij zijn die de klantverder gaat helpen. Tekst, afbeeldingen en video in combinatie met een goede marketingstrategie en analyses. Zodra we de bezoeker kunnen tracken zien we exact waar de kansen liggen voor optimalisatie om de bezoeker om te zetten in een prospect.
De prospect komt hierna in een funnel terecht en met wordt met automatische mailingen op de hoogte gehouden met informatie die voor hem relevant is.