Inbound Marketing
Inbound Marketing ofwel marketing over het inkomend verkeer gaat over het creëren van waardevolle ervaringen die een positieve impact hebben op de bezoekers van de website en uw bedrijf. Het is een marketing filosofie bedacht door Hubspot waarbij de nadruk wordt gelegd op het plaatsen van waardevolle relevante content en waar elke zoekvraag over jouw vakgebied wordt beantwoord. Dit kan door een blog, een landingspagina of een korte video te plaatsen die kwalitatief en doordacht is aangemaakt. Inbound Marketing is meer dan SEO waarbij enkel vindbaarheid wordt geoptimaliseerd. Met deze filosofie wordt je de kenner en specialist in jouw vakgebied.
Door trekt prospects en klanten naar uw website en blogt door relevante en nuttige inhoud. Zodra ze zijn binnengekomen via diverse zoektermen op de juiste landingspagina, neem je contact met ze op via conversatietools zoals e-mail en chat en creëer je blijvende waarde. We hebben software die de customer journey meet, analyseert, opvolgt en converteert.
En ten slotte verras je ze door te blijven optreden als een empathische adviseur en expert in jouw vakgebied.
In tegenstelling tot uitgaande marketing via bijvoorbeeld AdWords, online advertenties of reclames kan je met inbound marketing de doelgroep bereiken die naar U op zoek is. Niet andersom.
U hoeft niet te vechten om de aandacht van uw potentiële klanten. Door inhoud te creëren die is ontworpen om de problemen en behoeften van uw ideale klanten aan te pakken, trekt u gekwalificeerde prospects aan en bouwt u vertrouwen en geloofwaardigheid op voor uw bedrijf.