Hoe schrijf je een goede social media post?
In het huidige tijdperk is Social Media haast niet meer weg te denken. Miljoenen Nederlanders gebruiken het en kijken vaak uren onafgebroken naar het scherm van hun telefoon. Vaak beginnen bedrijven met posten en hebben niet echt een goed plan. Hierdoor schiet men hagel en wordt de doelgroep niet bereikt. De vraag is dan ook: hoe schrijf je een goede social media post? Social media is een relatief makkelijk medium om snel content te delen met je volgers. Goede post zijn de key voor het succes van een social media plan. Een volger scrolt meerdere malen per dag over zijn tijdlijn. De content moet dus relevant zijn. Dat kan alleen door je te verplaatsen in de doelgroep. Wat wil je met een post bereiken? Lees hier hoe je een goede social media post schrijft.
Welke doelstelling heb je voor je social media?
Ieder bedrijf gebruikt social media voor het behalen van bepaalde doelstellingen.
Wat wil jij met social media voor jouw bedrijf bereiken? Bijvoorbeeld, het genereren van meer klanten of creëren van naamsbekendheid. Denk hier goed over na voordat je aan de slag gaat met het schrijven van een post.
Kernwaarden zijn de basis
Voordat je start met het plaatsen van je eerste social media post is het belangrijk om de kernwaarden van je bedrijf duidelijk te hebben. Die kernwaarden moet je altijd in je achterhoofd houden bij het opstellen van een post. Om een te bepalen welke kernwaarden belangrijk zijn kun je eens zien welke er zijn en welke woorden er het beste bij je bedrijf passen. Vaak kiezen mensen voor betrouwbaar, loyaal en pro actief maar probeer eens terug te gaan naar de basis en geef eerlijk aan wat jouw bedrijf onderscheidend maakt van de rest.
Heb je nog geen kernwaarden voor je bedrijf? Op deze pagina vind je een lijst met verschillende kernwaarden.