Hoe kom je hoger in Google
Een vraag vanuit onze klanten die veel wordt gesteld is: hoe kom je nu hoger in Google? Een terechte vraag want dit is natuurlijk iets wat iedereen wel wilt weten. Google zelf geeft dit geheim niet prijs en geeft enkel richtlijnen waar je website aan dient te voldoen. Zo zijn er 250 factoren die voor elk onderwerp gelden en wanneer deze geoptimaliseerd zijn is het nog steeds niet zeker dat je de nummer een positie kunt behalen. Google heeft namelijk verschillende spiders. Dit zijn bots die je site dagelijks scannen op diverse factoren als: content, structuur, afbeeldingen, interne links, domeinauthoriteit en gebruiksvriendelijkheid. Als Online Marketing bureau weten we door ervaring wat er nodig is om een nummer 1 in Google te bemachtigen en dit bestaat uit verschillende onderwerpen die we nader zullen toelichten.
Denk als je klant
Veel bedrijven denken vanuit het perspectief van het bedrijf zelf en gaan er vanuit dat de klant hetzelfde denkt als zij. Ze beseffen niet dat een klant vaak snel iets wilt weten en geen zin hebben in een zoektocht van enkele minuten. Structuur en informatievoorziening is daarom van essentieel belang. Vragen als: op welke pagina komen de klanten binnen? Waar is het gros van de bezoekers naar op zoek? Hoe kunnen wij hun zo snel mogelijk in hun behoefte voorzien? En wat is er nodig om mijn klant tevreden te stellen. Stel je voor dat je een website hebt met recepten en je hebt een website waar alles staat over bijv. het bakken van een appeltaart, het enige wat de klant wil weten is welke ingrediënten hij nodig heeft, hoe hij het moet bereiden en wat de bereidingstijd is. Het is dus niet verstandig ellen lange stukken te schrijven over de oorsprong van de appeltaart, dat ridders ook al taarten aten en hoe lekker deze taart wel niet is. Get to the point is het advies. Denk dus als je klant en bekijk jouw website door hun bril.
Structuur van de website
Het allerergste wat door een bezoeker van de website wordt ervaren is een slechte structuur. je kunt je voorstellen dat wanneer je het recept van een appeltaart onder het kopje ”over ons” plaatst het men niet gaat vinden. Maar wat vaak vergeten wordt is dat het recept van de appeltaart wel onder het kopje ”recepten” valt maar dit niet genoeg is. Ze willen snel kunnen filteren op de soorten taarten en snel het recept zien. Een goede structuur is de basis van een goede website. Goede structuur betekent dat de bezoeker snel vindt wat hij zoekt en daardoor ook sneller contact opneemt of bestelt. Google scant de website als een bezoeker en kijkt dus naar deze factoren.


Content
Content is toch wel een van de belangrijkste factoren van het hoger scoren in Google. Goede kwalitatieve content betekent letterlijk dat je de klant informeert. Dit betekent niet dat je 600 woorden moet gebruiken om zo over de hete brei heen te draaien. Get to the point en als je 600 woorden goede informatie schrijft is dat prima maar een onderwerp mag best kort en bondig zijn als het de klant informeert.
Afbeeldingen
Gebruik relevante afbeeldingen die je zelf hebt gemaakt. Een foto van een man die een kersentaart eet bij een gerecht van een appeltaart wekt alleen maar irritatie op en voegt niets toe. Gebruik dus goede kwalitatieve afbeeldingen die de klant als prettig ervaart. Heb je geen afbeeldingen die er mee te maken hebben? Dan is het beter om geen afbeeldingen toe te voegen. Relevantie is de sleutel.
Zoekresultaat Yourlight

Zoekresultaat MINT

Linkbuilden
Dit is wellicht het meest lastige om zelf te doen maar linkbuilden betekent letterlijk het plaatsen van links van andere externe websites naar jouw website. Linkbuilden is nog steeds het meest effectief om hoger te scoren in Google en ook hier gelden tal van richtlijnen waar je je aan dient te houden. Wanneer je een link plaatst vanuit een website over kappers naar jouw website die gaat over de verkoop van autos heeft dit geen enkele zin en is er geen relevantie. Ook de ankerteksten dienen aan te sluiten over het onderwerp waarbij mentions het meest gangbare zijn. laat andere websites over jouw product schrijven en maak slim gebruik van ankerteksten.
Voorbeeld van een Mention op een hoogwaardige website naar de pagina van de klant.
Je hebt liever 10 kwalitatieve hoogwaardige links naar je website dan 1000 schimmige links van vage websites. Let er dus goed op met wie je in zee gaat. Goedkoop is in deze branche dan ook echt duurkoop. Het brengt schade toe aan je authoriteit als er hier verkeerd mee om wordt gegaan. Google zal je website laag kwalificeren waardoor je daalt in de zoekresultaten. Hoe meer kwalitatieve en relevante links er worden geplaatst naar jouw website, hoe hoger je aanzien door Google stijgt hoe beter je gaat scoren. Laat je dus goed adviseren!

Zoekresultaat incl. sterren
